RUTA CIRCULAR SANTA CECÍLIA

Diumenge, 7 de juny de 2009

Ruta circular: Santa Cecília per la canal de Sant Jeroni, mirador del Moro, camí Nou de Sant Jeroni, l'ermita de Sant Jaume, el pas del Trencabarrals, les ermites de la Santa Creu i Sant Dimes, camí de l'Arrel i Santa Cecília.

Canal de Sant Jeroni

Santa Cecília. Sortim de l’aparcament de l’església, travessem la carretera, anem a buscar el camí (GR) i marxem cap a la dreta en direcció Can Massana.

Canal de Sant Jeroni. Arribarem a la font de la Teula. Les marques de color vermell i la línia d’alta tensió ens indicarà per on hem de pujar.

En aquest punt hi ha dues opcions: la primera pujar per les cadenes fixes que hi ha al mig de la canal i la segona seguir el camí que marxa primer cap a la dreta i després comença a pujar cap a l’entrada de la canal.

Grimpada per les roques

Els trams que presenten alguna dificultat han sigut adaptats amb cables i amb passarel·les que faciliten la pujada.

Unes marques blaves marxen cap a la dreta. És el camí que duu a l’inici de la via ferrada Teresina i de l’anomenada canal dels Musclos o del Pou de Glaç. Nosaltres hem de seguir pujant per la canal de l’esquerra sempre seguint les marques vermelles.

Mirador del Moro

Mirador de Moro. Després d’una estona de pujada, arribarem a un coll a la carena entre el cim de Sant Jeroni i el mirador del Moro. Val la pena acostar-s’hi a aquest últim i només heu de girar a l’esquerra i arribar-s’hi a l’antiga estació del telefèric i actualment centre de repetició de telecomunicacions. Aquest mirador és més "íntim" que la miranda de Sant Jeroni on sempra hi ha molta gent.

El Cap de Mort i el serrat de les Onze

El camí Nou de Sant Jeroni, fàcil i no gens perdedor, obert per a enllaçar el funicular de Sant Joan amb el que pujava a Sant Jeroni. Tindrem una àmplia visió de tot el sector oriental de Montserrat, serra de l'Alzina de les Paparres, per on passa el camí, i serra de les Lluernes, a l'altre vessant del torrent de Santa Maria, l'antiga Tebaida monàstica, amb les subregions de la Trinitat, Cavall Bernat, Sant Antoni. El camí transcorre sovint per trossos cimentats.

La Gorra Marinera i l'ermita de Sant Jaume

L’ermita de Sant Jaume, orientada a migdia, pertany a la regió de Tebas. Es troba al peu del cim de la Gorra Marinera, al camí del Pla de les Taràntules, molt a prop de l’estació superior del funicular de Sant Joan. Va ser construïda a les immediateses d’una cova natural que bé podria haver estat un habitacle d’anacoretes.

Pas del Trencabarrals

El pas del Trencabarrals és un dels passos més curiosos del massís i creua la bretxa rocosa oberta al peu del característic monòlit d'aquest nom. Davant nostre tenim la visió del rocam que abasta el Cavall Bernat, la Panxa del Bisbe, l’Elefant, la Prenyada i la Mòmia.

Ermita de Sant Dimes

L’ermita de Sant Dimes pertany a la regió de Tebaida, es troba just sobre el Monestir, al capdamunt de l’escala dreta que surt del jardí. També es coneix com l’ermita del Bon Lladre i Del Castell, ja que va ser edificada aprofitant l’antic castell de Marro que tenia dues torres i dos ponts mòbils.

Ermita de la Santa Creu

L’ermita de la Santa Creu pertany al terme municipal de Tebaida. Es troba just sobre el Monestir, al capdamunt de l’escala dreta que surt del jardí. També es coneguda com a ermita de Santa Helena. Està construïda aprofitant una petita balma natural, sota una roca de poca alçària.

Paret de Sant Jeroni

La tornada a Santa Cecília la fem pel camí de l’Arrel que discorre pel peu de les impressionants parets del nord-est del massís. Tot el camí està senyalitzat amb marques blanques i vermelles, ja que coincideix amb un tram dels senders GR 4 i GR 172.

Més fotos i els altres videos a la zona vip del web apeupermontserrat