RUTA CIRCULAR MIRANDA DE SANT JERONI

Diumenge, 7 de març de 2010

Ruta circular: La Vinya Nova, camí dels Francesos, el Camell de Sant Jeroni, Les Pinasses, l'Albarda Castellana, miranda de Sant Jeroni, Ermita de Sant Jeroni, camí nou de Sant Jeroni, Camí del Pont, el Pont i la Vinya Nova.

LA VINYA NOVA-MIRANDA DE SANT JERONI-LA VINYA NOVA

Aquesta excursió permet contemplar els diferents paisatges de la muntanya, doncs passem de la plana fins a una de les zones amb el relleu més magnífic de la muntanya. La sortida és llarga i amb un important desnivell. Pujada al cim de l’Albarda Castellana (1177m) i la Miranda de Sant Jeroni (1237m).

INICI CAMÍ DELS FRANCESOS

20 Apeupermontserratins vam sortit de la Vinya Nova en direcció El Bruc per l’ampla pista que uneix aquest bonic poble amb la masia. Vam travessar el torrent de la Maçana i just abans del torrent del Bassal dels Gats, trobem a la dreta l’inici del camí del Francesos. A banda i banda del camí hi ha dos pins que tenen unes marques rogenques i marques de PR. blanc i groc, que ens acompanyaran en tota l’ascensió. També hi ha un indicador.
El camí, al principi, és força ample. A mida que remuntem el torrent, el camí s'estreny. Continuem pujant i trobem una petita explanada a mà dreta perfecta per agafar aire. Aquesta explanada s'anomena "el Racó de les Bruixes". Lloc on en el passat es reunien les bruixes.
Reprenen la marxa i trobem la primera bifurcació del trajecte. A l’esquerra el camí porta al Coll de l’Ajaguda i al Canal de Migdia. Nosaltres seguim pel camí dels Francesos a la dreta.

PORTELL DE MIGDIA

A mida que anem pujant, a l'esquerra, tenim bones vistes sobre les agulles dels Plecs de Llibre i el Montgròs, separades de la nostre carena pel torrent de Migdia. A la dreta tenim el torrent dels Bugaders.
Deixem un trencall a la dreta que porta al serrat de la Sajolida i arribem a les roques del Camell de Sant Jeroni. En aquest punt trobem una altra bifurcació. A l’esquerra va cap als Ecos i el Portell de Migdia. Agafem la de la dreta que s’enfila de valent durant uns 500 m. fins arribar a les Pinasses.

CIM DE L'ALBARDA CASTELLANA

Girem a la dreta i després d’un petit flanqueig i una curta grimpada de 2m., ajudats per una corda, arribem al cim de l’Albarda Castellana (1.177m). On tenim unes magnífiques vistes de la zona de Sant Jeroni i del paisatge agrícola de la plana entre Collbató i el Bruc. També troben un pessebre.
Desfem el camí fins a la Pinassa i agafem el corriol de l’esquerra que ens porta als penosos graons de ciment que ens duran fins al cim de la miranda de Sant Jeroni (1.237m) Cim amb dues puntes separades uns 10 metres per un petit coll. El cim de l’esquerra disposa de vèrtex geodèsic i un grèvol pluviòmetre. El de la dreta té una taula d’orientació i un ampli mirador.

MIRANDA DE SANT JERONI

Un cop feta la visita, baixem els 237 graons de ciment que ens porten fins a l’ermita de Sant Jeroni. On aprofitem per esmorzar. Un cop recuperat forces, continuen baixant seguint el camí nou de Sant Jeroni en direcció al Monestir. Passem per davant de la cruïlla que porta a les Pinasses, a la dreta. Més endavant trobem a l’esquerra la cruïlla del camí vell de Sant Jeroni que baixa pel Torrent de Santa Maria fins al monestir. Seguim recte per l’ample i confortable camí que baixa per la Serra de l’Alzina de les Paparres.
Anem baixant i deixem a la dreta l’esvelta agulla del Cigronet i a l’altra banda del camí, l’agulla del Cap de Mort.

EL PONT

Després de passar un tros de camí amb una barana, un petit mur de pedra i ciment. Trobem un petit collet a la dreta amb marques de color blanc que ens indica l’inici del camí de Pont. Anem baixant i trobem a la dreta la cruïlla del Clot de la Sajolida que va a parar al camí del Francesos, per on hem fet la pujada.
Nosaltres seguim pel camí de l’esquerra. Més endavant tornem a trobar una altra cruïlla. A l’esquerra porta al coll dels Pollegons. Nosaltres baixem pel camí de la dreta en direcció al canal de l’Ermità Mort.
Continuem baixant, i a la dreta hi ha un camí amb una força pendent que porta al llit del torrent i al pont natural que dóna nom al camí del Pont. Aprofitem per a fer una visita.
Un cop feta la visita al Pont, tornem al camí principal i seguim baixant fins a la Vinya Nova. Punt d'inici i final de la caminada.

Gràcies a tots els que heu compartit amb nosaltres aquesta sortida.

Les fotos de la sortida estan penjades a la zona vip del web apeupermontserrat