RUTA CIRCULAR L'ELEFANT

Diumenge, 4 d'octubre de 2009

Ruta circular: Santa Cecília, Camí de l'Arrel, Pla de la Trinitat, L'Elefant, Coll de la Canal Plana, Camí de l'Arrell i Santa Cecília.

La pujada a l'Elefant és una de les millors excursions que es poden fer a la muntanya de Montserrat. Ja que ens permet conèixer les parets més espectaculars dels massís. El darrer tram de l'ascensió és una mica espectacular i la vista des del cim, simplement incomparable.

23 apeupermontserratins vam sortir a primera hora del matí de l'aparcament de Santa Cecília i vam enfilar el camí de l'Arrel en direcció el Monestir. El camí passa per davant de la paret dels Diables, amb la seva característica taca de color vermellós i ens porta fins molt a prop del peu del Cavall Bernat. Al que veiem en tota la seva alçària. Sempre hi ha escaladors que fan el seu cim.

A l’arribar al Pla de la trinitat vam canvia de camí passant per davant de l’ermita de la Santíssima Trinitat tot resseguint el PR C-19 fins a una altra cruïlla on vam gira a la dreta en direcció a l’ermita de Sant Salvador.

La pujada al cim de l’Elefant es fa per unes parets força inclinada. El darrer tram, abans de fer el cim, és una curta però intensa canal molt estreta que posa a prova les nostre habilitats de petits escaladors . Alguns van necessitar d’una petita ajuda però tothom va pujar. Després d’aquest pas vam arribar al cim i el ben guanyat esmorzar tenia com a premi unes vistes espectaculars.

La Baixada la vam fer en molt de compte i tornant a ajudar als menys hàbils. Un cop de nou al camí vam anar en direcció al serrat de les Lluernes i vam baixar per la Canal Plana. La baixada força fàcil ens porta de nou al camí de l’Arrel i només ens quedava que resseguir-lo i arribar a Santa Cecília.

Gràcies a tots els que heu compartit amb nosaltres aquesta sortida.

Les fotos de la sortida estan penjades a la zona vip del web apeupermontserrat