TORRENT DE LA FONT SECA

El torrent de la Font Seca es troba a la cara sud de la muntanya de Montserrat, just per sobre del poble de Collbató. És un torrent que es pot fer tot l’any, encara que a l'estiu el sol pot picar de valent. Té una longitud de 900 m i un desnivell de 330 m. S’ha de portar casc, arnès, davallador, bagues de seguretat i una corda de 50 m o dos de 25 m.

Sortim de la plaça de l’església de Collbató pel carrer de Pau Bertrand fins a trobar a la dreta el carrer de la Drecera. En acabar-se el carrer, enfilem la pujada pel corriol que ens porta a l’inici de la drecera de Fra Garí. Només hem de seguir les marques blanques i grogues fins a trobar en un replà quatre barres de color groc pintat a la paret. En aquest punt s’ha de girar a la dreta i agafar el camí del coll de les Garrigoses. En poc més de mitja hora s’arriba al buc del torrent.

El primer tram de torrent és bàsicament obert i format per 6 ressalts que van de 2 a 4 metres. Estan equipats amb cordes fitxes. Nosaltres hem aprofitat aquests ràpels curts per anar practicant i polint tècnica.

Després d’haver escalfat amb aquests mini ràpels. Arribem al primer gran ràpel. Es tracta d’una balconada oberta amb un ràpel de 25 metres molt vertical.

Desgrimpem 100 metres de ressalts i entrem en una zona més estreta on trobem els tres següents ràpels. El primer de 15 metres amb una entrada molt còmoda i una part final més vertical.

El següent tram és de 25 metres que es pot fer en dos (15 m i 10 m) ja que hi ha una instal·lació al mig. La entrada és una mica encaixonada. S’ha de passar entre la paret i una gran roca pel mig d’una escletxa.

Continuem baixant on trobem un parell de desgrimpades i arribem al penúltim ràpel. Té 18 metres amb una entrada estreta que s’eixampla a mida que es va fent el descens.

Seguim torrent avall, passant uns ressalts curts fins arribar al darrer ràpel de 7 metres. Hi ha instal·lat tres cordes fitxes. És un ràpel curt però vertical que va a parar a uns esbarzer, inevitables de trepitjar.

Només queda unes desgrimpades també equipades a cordes fitxes i el darrer ràpel de 4 metres. Nosaltres els vam rapelar, que per això hem vingut. El poble de Collbató es comença a veure al final del torrent.

El torrent acaba a un pontet, al costat de l’àrea d’esbarjo de l’ermita de la Salut. En poc més de 10 minuts tornem a ser a la plaça de l’església de Collbató.