RUTA CIRCULAR MONTGRÒS

Diumenge, 8 de novembre de 2009

Ruta circular: La Vinya Nova, Can Jorba, serrat de la Palomera, coll de Mosset, canal Roja, Montgròs, canal de Migdia, camí dels Francesos i la Vinya Nova.

MONTGRÒS (1.133 m)

La pujada al cim del Montgròs pel serrat de la Palomera i la canal Roja és una excursió força esgotadora físicament i només és aconsellable per als col·leccionistes i enamorats del massís que busquin camins amb grimpades i poc transitats. El mirador del cim del Montgròs ofereix una àmplia perspectiva de Montserrat, tant en la seva cara sud, com la regió de Sant Jeroni o la més oriental.

Masia de Can Jorba

16 apeupermontserratins tot i el fort vent que feia, vam sortir des de la Vinya Nova en direcció El Bruc per l'ampla pista del camí del Castell a la Vinya Nova i vam passar per davant de la masia de Can Jorba. Aquesta masia està documentada des del segle XV tot i que podria ser anterior ja que la capella que hi ha al seu costat és esmentada al segle XIV. Va pertànyer durant molts segles al monestir de Montserrat i va ser en aquesta casa on l'abat Blanch hi va fer amagar la Moreneta després de l'exclaustració de 1835.

Coll de Mosset

Passat la masia de Can Jorba i abans d'arribar al torrent de la Coma d'en Pastor, agafem un camí a la dreta amb marques de color vermell. El camí s’endinsa al bosc i comença una forta pujada que ens porta molt a prop del coll de Mosset.

Canal Roja

El camí continua per una llarga aresta tot seguint la canal Roja i les marques ara són de color blau. El camí guanya alçada pel mig de la roca nua. Les marques ens guien tota la estona. Hi ha trams força drets. Després d’una pujada molt forta arribarem a un collet a la part superior del serrat del Faraó.

Creu de ferro

El camí ens porta al vessant de la coma dels Naps i després baixem una mica pel mig d’un bosc espès. Deixem el camí que marxa a l’esquerra i agafem el de la dreta seguint les marques blaves. Després fem una gran pujada que acaba al peu de la Roca Plana dels Llamps. Deixem aquest monòlit a l’esquerra nostra i comencem a baixar en la que trobem una creu de ferro. Només ens queda que fer la pujada final que ens porta al cim arrodonit del Montgròs.

Els Ecos des del Montgròs

El mirador del cim del Montgròs ofereix una àmplia perspectiva de Montserrat. Magnífiques vistes de la zona de les Agulles, els Frares, els Ecos, la comarca de l'Anoia, Sant Jeroni i la comarca del Baix Llobregat. No vam poder gaudir gaire estona de les magnifiques vistes des del Montgròs a causa del fort vent que feia.

El Montgròs i els Plecs de Llibre

La baixada ens porta al peu de la Salamandra. Després fem un tram força espectacular i aeri que dóna una mica d’al·licient i vistes a l’excursió. Passem per davant de la font de la Cadireta i arribem a la Canal de Migdia. La resseguim de baixada fins trobar la cruïlla del camí dels Francesos que ens porta a prop del Coll de l'Ajaguda, on tenim unes magnifiques vistes del Montgròs i els Plecs de Llibre. Continuem la baixada que ens porta al camí de la Vinya Nova pel torrent del Bassal dels Gats tot resseguint el camí dels Francesos. Un cop a la pista principal girem a l’esquerra i enfilem direcció al punt d'inici de la sortida.

Gràcies a tots els que heu compartit amb nosaltres aquesta sortida.

Les fotos de la sortida estan penjades a la zona vip del web apeupermontserrat