RUTA CIRCULAR MIRANDA DE SANTA MAGDALENA

Diumenge, 7 de febrer de 2010

Ruta circular: Collbató, camí de la Vinya Nova, Clot de la Mònica, Ermita de Sant Joan i Sant Onofre, Miranda de Santa Magdalena, Pla de les taràntules, camí de Sant Joan, camí Vell de Collbató i drecera dels Graus.

MIRANDA DE SANTA MAGDALENA

Magnífica excursió fins a un dels cims típics del massís, amb un desnivell important i una pendent molt constant tant de pujada com de baixada. El cim de Santa Magdalena (1132m) té unes impressionants vistes de la zona de Tebes, Tebaida, Tabor i el Baix Llobregat.

Inici camí del Clot de la Mònica

21 Apeupermontserratins vam sortir a primera hora del matí des de la plaça de l'església de Collbató en direcció a la Vinya Nova per l'ampla pista que ens porta fins a l'inici del camí del Clot de la Mònica.

Serrat de la Pastereta

Deixem el camí de la Vinya Nova i agafem un corriol (marques blaves) que marxa pel mig del bosc en direcció a la muntanya. El camí transcorre entre el serrat d'en Muntaner i el serrat de la Pastereta i ens fa agafar alçada ràpidament.

Petit turó

Arribem a una bifurcació de camins. A l'esquerra porta al coll dels Pollegons. Nosaltres agafem el camí de la dreta marcat com "Sant Joan". Més endavant hem de fer un flanqueig pel mig d'una paret força inclinada. El camí ens porta fins a un coll on es veu l'ermita de Sant Joan. A la dreta del coll hi ha un petit turó que alguns vam aprofitar per ser petits escaladors i fer cim.

Ermita de Sant Onofre

Arribem a l'antiga ermita de Sant Joan i Sant Onofre on parem per esmorzar. El lloc assolellat i arrecerat, convida a fer-ho.
Un cop recuperada les forces, reprenem la marxa per les estances que toquen a la paret de la muntanya i passem per un camí excavat a la roca on antigament hi havia les restes de l'ermita de Sant Onofre. Hi ha un aljub amb aigua que la gent hi tira monedes. Hi ha un passamà que ajuda a fer aquest tram amb una caiguda important.

Foto de grup a la Miranda de Santa Magdalena

Acabat el tros de camí tallat a la roca, sortim a una canal amb antics graons. La remuntem fins trobar-nos una paret de pedra inclinada amb uns esglaons fets a la mateixa pedra, que trobem a la nostre esquerra. Hi ha marques de color lila. Només queda que remuntar el camí i fer el cim.
A mida que anem pujant, tenim unes magnífiques vistes de la zona de Tebaida: l'Elefant, la Mòmia, la Prenyada, la panxa del Bisbe, del Monestir i del Baix Llobregat. Estem a la zona de les gorres: la Gorra Marinera, la Gorra Frigia i la Magdalena Superior.

Escales de Jacob. Foto: Jordi Sàrries

Després d'haver gaudit de les magnífiques vistes i de les cabres que vam poder veure. Desfem el camí de pujada fins a retrobar-nos amb el camí que havíem fet fins aleshores. Continuem la baixada i arribem a un coll entre la Gorra Marinera i la Magdalena inferior. Aquí comencen les Escales de Jacob, per on baixem fins a trobar el Camí Nou, que va del pla de les Taràntules fins a Sant Jeroni. Un cop al camí Nou, el resseguim cap a la dreta, fins que arribem a l'estació superior del funicular que puja del Monestir. El camí de l'esquerra porta cap a l'ermita de Sant Miquel. Agafem el camí de la dreta que ens porta direcció a l'ermita de Sant Joan. Davant nostre tenim unes magnifiques vistes del cim de la Miranda de Sta. Magdalena.

Drecera dels Graus. Foto: Jordi Sàrries

Agafem el camí que baixa pel torrent de Santa Caterina i que ens porta fins a la cruïlla del camí que porta al Monestir per l'ermita de Sant Miquel a l'esquerra i a Collbató a la dreta. Un cop a la cruïlla agafem cap a la dreta pel torrent de la Font Seca. Passem per un tram de ziga-zagues (les voltes). Seguim el camí i passem per sota de la roca Llisa, on trobem escaladors.
Arribem a la Taca Blanca (el llençol). Agafem la drecera dels Graus i baixem ràpidament per una carena relativament inclinada que ens porta a Collbató.

Gràcies a tots els que heu compartit amb nosaltres aquesta sortida.

Les fotos de la sortida estan penjades a la zona vip del web apeupermontserrat