ELS PALLERS/COVA DE L'ARCADA

Dimarts, 8 de desembre de 2009

Ruta circular: El Bruc, camí dels Pallers, Els Pallers, Refugi Vicenç Barbé, torrent del Lloro, cova de l'Arcada, Camí de la cova de l'Arcada i El Bruc.

PLANTADA PESSEBRE APEUPERMONTSERRAT

Ruta circular que porta a visitar tres indrets del massís de Montserrat. Els Pallers, i les formes peculiars d'els seus monòlits. L'avenc dels Pouetons de les Agulles, una de les cavitats més importants de Catalunya i la cova de l'Arcada, tota una meravella de la natura.

Camí dels Pallers

29 apeupermontserratins vam anar a plantar el pessebre als Pallers. Vam sortir a primera hora del matí des de la plaça del Racó del Bruc travessant el torrent de l’Oncle Illa pel pont de la Parròquia que uneix el nucli del Bruc de Baix amb el Bruc de la Parròquia.
Una ampla pista que transcorre pel boscos de Can Rovira ens va acosta a l’inici de l’antic camí del Bruc als Pallers. En tot moment es va gaudint de les magnífiques vistes de les zones de Les Agulles i Els Frares Encantats.

Els Pallers. Foto: Carles G.

Vam deixar la pista i vam remuntar el torrent de la Diablera en direcció la Portella. Des del camí ja comencem a veure Els Pallers. Vam arribar a una petita zona plana coneguda com l’Era dels Pallers.
Els Pallers és una zona molt eixarreïda. Les formes curioses de les seves roques no passen desapercebudes per a ningú i fa que la imaginació busqui nom a cada monòlit. Hi ha qui veu una tortuga, cares de guerrers, pallers de pedra... això fa que aquest indret sigui un dels més espectaculars de Montserrat i marc incomparable per a plantar el nostre pessebre.
Després d'un merescut esmorzar, uns quants van pujar a la roca de l'Era dels Pallers i van poder gaudir d'una perspectiva diferent dels Pallers.

Avenc dels Pouetons

Vam reprendre el camí remuntant el torrent dels Cirerers fins trobar-nos la cruïlla del camí que ve de la Portella i que porta al refugi de Vicenç Barbé.
Molt a prop trobem l'avenc dels Pouetons de les Agulles de 123m. de profunditat i 337m. de recorregut.
Aquest avenc consta d’un espectacular pou d’entrada de 52 metres de profunditat amb un replà a la cota -32 on gràcies a una pronunciada rampa s’ajunten les dues boques de la cavitat.
A partir d’aquí pous i galeries, esquerdes i ressalts, blocs i lloses, fins un darrer pou de 14 metres que permet accedir a una galeria final de 50 metres. Aquesta cavitat es una de les més importants de Catalunya.

Cova de l'Arcada

El camí ens porta fins al torrent del Lloro. El baixem pel mig d'un bosc d'alzines i en un revolt del camí, trobem les primeres vistes de la cova de l'Arcada a l'altra banda del torrent de les Grutes. Travessem una zona d'enderrocs i de seguida arribem a la cova.
Arran de les parets verticals del serrat del Cabrit, i per sobre del torrent de les Grutes, trobem la Cova de l'Arcada (730 m). Aquesta cova és un pont natural, adossat a la paret del cingle, sota la desembocadura del torrent de la Coma Alta. Té aproximadament 5 metres de fons, per 20 d'alt i 40 d'amplada, tota una meravella de la natura.

Foto de grup

Continuem la baixada i passem per davant de la font d’en Xebret. Més endavant deixem a la nostre esquerra l’agulla del Castell i la roca del Tambor i ens dirigim cap al coll del Xincarró pel torrent del Porquer i el serrat de les Arnes.
Anem baixant per un camp d’oliveres fins a trobar la pista per on havíem fet el camí de pujada als Pallers. Girem a l’esquerra i desfem el camí fins arribar a la plaça del Racó.

Gràcies a tots els que heu compartit amb nosaltres aquesta sortida.

Les fotos de la sortida estan penjades a la zona vip del web apeupermontserrat