LA GALLINA PELADA AMB RAQUETES DE NEU

La serra d’Ensija és un mirador extraordinari de l’Alt Berguedà. Des del seu cim culminant, la Gallina Pelada, altrament anomenat Cap Llitzet, vam gaudir de vistes espectaculars cap al massís del Pedraforca i de la serra del Cadí cap al vessant nord i dels Rasos de Peguera i el port del Compte cap al vessant sud.

Diumenge, 11 d'abril de 2010. Iniciem la ruta a la Pleta de la Vila, on deixem el cotxe. Un quilòmetre més amunt, a mà dreta, trobem la cruïlla de la Gallina Pelada per la Font Freda (3,5 km), Ens posem les raquetes de neu i enfilem les primeres rampes.

El primer tram de la ruta el fem per un camí on la neu estava glaçada i puja travessant un bosc bastant dens que, poc a poc, clareja a mesura que anem guanyant alçada.

El dia és espectacular i calorós. A mesura que anem guanyant alçada, el bosc es va fent menys dens i gaudim d'espectaculars vistes del Berguedà amb el Pedraforca a l’esquerra.

Després de dues hores de forta pujada amb un desnivell de 640 m, arribem al refugi de la Serra d’Ensija “Delgado Úbeda”, a 2200 m d’alçada.

Deixem el refugi enrere i enfilem el darrer tram del nostre objectiu. Per davant ens queda un desnivell de 107 m fins al cim de la Gallina Pelada que veiem davant nostre.

Cim de la Gallina Pelada (2.317 m). Des del cim gaudim d’unes magnifiques vistes del Pedraforca, el Cadí i els Rasos de Peguera. Com que el dia va ser esplèndid, també vam veure el Montseny i la nostre estimada Montserrat.

Després d’haver gaudit de les vistes i d’un merescut descans, fem la baixada pel mateix camí.

El descens és molt pronunciat i els passos més delicats els fem amb molt de cura. Tot i així, ningú es lliure de fer “tobogans”.

Participants: Núria, José Mª, Quim, Jordi, Oriol i JM.

Les fotos de la sortida estan penjades a la zona vip del web apeupermontserrat

pepsansII

Un bon dia per gaudir de la neu i les raquetes.
La foto del tobogan mereix una vinyeta.jajaja
Salutacions

Kesua

Hola Pep,

Va ser un dia espectacular de raquetes de neu i vam gaudir d'allò més.
Fer la pujada amb raquetes de neu té el seu, però baixar quan fa un bon pendent porta imatges com aquesta. El què vam riure!
Salutacions i bones caminades.